Mycie ręczne czy automatyczne?

02/09/2020

Termodezynfektor Eurosafe 60: precyzja i szybkość procesu sterylizacji

Zatwierdzanie i identyfikowalność, począwszy od fazy czyszczenia

Niezależnie od tego, czy Twój gabinet stomatologiczny jest duży czy mały, proces sterylizacji musi zawsze przebiegać prawidłowo. Jest to podstawowa czynność, która angażuje pracowników w restrykcyjne operacje, które muszą być wykonywane z absolutną dokładnością.

W rzeczywistości prawidłowo wykonany protokół sterylizacji powinien zostać podzielony na trzy podstawowe etapy: walidację, identyfikowalność i odzyskiwanie.

O ile możliwość odzyskania jest ważnym krokiem w celu dostarczenia niepewnym pacjentom dowodów dotyczących sterylizacji narzędzi po zabiegu stomatologicznym, o tyle identyfikowalność jest koniecznym etapem poprzedzającym wszystkie dowolne czynności oraz zanim narzędzia zostaną użyte u pacjentów. Jednakże obydwa te podstawowe etapy opierają się w całości na walidacji procesu – i nad tą kwestią chcielibyśmy się teraz zastanowić.

Zadowalającą walidację i identyfikowalność podczas protokołu sterylizacji można uzyskać tylko wtedy, gdy poszczególne etapy są znormalizowane – począwszy od czyszczenia narzędzi.

Czy mycie narzędzi chirurgicznych powinno odbywać się ręcznie czy automatycznie?

Do dziś w wielu przypadkach czyszczenie narzędzi jest wykonywane ręcznie. Asystenci stomatologiczni są bardzo dobrze zaznajomieni z tym etapem, ponieważ to oni przeprowadzają proces sterylizacji w gabinecie stomatologicznym: wiedzą, jak ważne jest noszenie środków ochrony indywidualnej i dobrze znają różne etapy mycia wstępnego, mycia, płukania i suszenia.

Wiedzą również doskonale, ile czasu pochłaniają te etapy i są świadomi, że czynnik błędu zawsze stanowi ryzyko, zarówno pod względem bezpieczeństwa operacyjnego, jak i dokładności pracy. W rzeczywistości, gdy proces nie jest zautomatyzowany, margines błędu jest bardzo wysoki. Mały (ludzki i zrozumiały) błąd może unieważnić wszystkie inne etapy procesu sterylizacji.

Można sobie wyobrazić konsekwencje, jeśli podczas etapu mycia narzędzie pozostanie częściowo zabrudzone lub jeśli podczas etapu suszenia nie wyschnie malutka kropla wody.

Wszystko to miałoby negatywny wpływ na etap sterylizacji, ale przede wszystkim stanowiłoby poważne zagrożenie dla pacjentów podczas stosowania narzędzi.

Jest jeszcze jedna kwestia, której nie należy lekceważyć: ile czasu faktycznie asystenci stomatologiczni poświęcają na mycie narzędzi roboczych? Cały czas mogą oni poświęcać się innym pożytecznym czynnościom, takim jak obsługa pacjentów, przyjmowanie pacjentów do gabinetu stomatologicznego i wyjaśnianie procedur.

Czy naprawdę warto angażować pracowników w proces, który może zostać unieważniony nie z powodu ich niedbałości, ale z powodu całkowicie naturalnego marginesu błędu ludzkiego?

Eurosafe 60 jest odpowiedzią na Państwa potrzeby związane z procesem sterylizacji. Ten produkt Euronda podnosi standardy, zapewnia walidację, a w szczególności pozwala zaoszczędzić czas. Im bardziej go poznasz, tym bardziej będziesz nim zachwycony.

Eurosafe 60: termodezynfektor poszerza wachlarz możliwości

Eurosafe 60 to termodezynfektor, który w jednym cyklu przeprowadza mycie wstępne, mycie, płukanie i suszenie, eliminując tym samym konieczność ręcznego czyszczenia, zapewniając jednocześnie szybkie, doskonałe rezultaty, obniżając ryzyko dla personelu stomatologicznego.

Nazwa 60 pochodzi od przestronnego 60-litrowego zbiornika, który umożliwia nie tylko termiczną dezynfekcję skalpeli, ostrzy czy wierteł, ale również końcówek stomatologicznych, luźnych narzędzi i pojemników. System suszenia gorącym powietrzem zapewnia całkowite usunięcie wszelkich kropel wody resztkowej zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz narzędzi, również tych z otworami i wgłębieniami.

Jakie korzyści zapewnia to rozwiązanie dla asystenta? Eurosafe 60 umożliwia użytkownikowi ustawienie 3 preferowanych cykli mycia i zaprogramowanie maksymalnie 40: z 40 cykli mycia 20 to tryby domyślne, a pozostałe 20 mogą zostać ustawione przez personel medyczny z opcją ochrony hasłem. Z EuroSafe 60 może korzystać 30 różnych członków personelu, każdy z własnym kodem dostępu. Poręczny port USB umożliwia wyeksportowanie z systemu danych i zapisów z poprzednich operacji mycia: jest to niezbędne w celu zapewnienia identyfikowalności i możliwości odzyskania informacji w protokole sterylizacji.

Oszczędność czasu… i pieniędzy

Walidacja procesu sterylizacji jest bez wątpienia najważniejsza, ale oszczędność pieniędzy nie jest sprawą drugorzędną. Eurosafe 60 pozwala na obniżenie kosztów nawet poprzez zmniejszenie ilości potrzebnego detergentu: około 30 litrów wystarcza na 20 cykli mycia. Ponadto środek dezynfekujący jest w rzeczywistości zbędny, ponieważ to właśnie wysoka temperatura zapewnia dezynfekcję. Zbiornik z detergentem został zamontowany wewnątrz urządzenia, co zmniejsza ryzyko zanieczyszczenia przez personel. Pomimo kompaktowej budowy Eurosafe 60 oferuje dużą pojemność cyklu mycia, a jeden pełny wsad odpowiada dwóm autoklawom.

Walidacja, identyfikowalność i odzyskiwanie

Na początku tego artykułu wspomniano o znaczeniu identyfikowalności i możliwości odzyskiwania danych protokołu sterylizacji. Dwa podstawowe kroki, na których opiera się walidacja całego procesu. Eurosafe 60 zapewnia kompletny raport danych: od pracownika, który był odpowiedzialny za programowanie urządzenia, po pełne zestawienia temperatur i cykli mycia. Dostęp do tych danych można uzyskać za pośrednictwem portu USB w celu pobrania ich na komputer lub poprzez wydrukowanie ich bezpośrednio na opcjonalnej drukarce podłączonej do termodezynfektora Eurosafe 60.

Całkowite bezpieczeństwo zarówno dla asystentów stomatologicznych, jak i dla pacjentów

Zadania, które wcześniej były wykonywane ręcznie, teraz można wykonać lepiej dzięki Eurosafe 60 – bezpiecznie i skutecznie za pomocą mechanizmu automatycznego. Krótko mówiąc, podsumowuje to ogromne zalety tego termodezynfektora, który zapewni znakomite rezultaty końcowe, a jednocześnie pozwoli na wykorzystanie personelu stomatologicznego do innych zadań. Rozwiązanie warte przemyślenia. Po rozpoczęciu cyklu Eurosafe 60 personel stomatologiczny może w tym czasie zająć się pacjentami w poczekalni, dokończyć sprawy rachunkowe, sporządzić harmonogram wizyt lub zadzwonić do pacjentów, aby skontrolować ich samopoczucie po zabiegu. W międzyczasie Eurosafe 60 będzie intensywnie pracował, dokładnie i wydajnie kończąc wszystkie etapy mycia wstępnego, mycia, płukania i suszenia przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad każdym z nich i zapewnieniu certyfikowanych standardów ochrony dla wszystkich pacjentów.

Categories

Top

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" then you are consenting to this. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close